Rutiner för hantering av klagomål på förskolan Mockasinen Agneta & Sussi AB

Förskolans förhållningssätt:

Vi ser konstruktiv kritik som ett utmärkt tillfälle till förbättring av vår verksamhet. Enligt skollagen 4 kap. 8§ ska huvudmannen ha skriftliga rutiner för att ta emot och utreda klagomål.

Klagomålshantering har som syfte att:

  • utöka dialogen med vårdnadshavare.
  • underlätta att enkelt och snabbt rätta till brister som uppstår i verksamheten.
  • öka trovärdigheten och legitimiteten för verksamheten genom att visa på att vi tar synpunkter på allvar.

Positiv kritik eller förslag på förbättring hanteras på samma sätt som klagomål.”

Hantering av klagomål och synpunkter

Om du har frågor eller synpunkter ska du i första hand kontakta pedagogerna på respektive avdelning, antingen muntligt eller per telefon.

Avd. Solen 1-3år Tel: 072-860 00 35
Avd. Månen 3-5år Tel: 073-940 02 25

Om du som vårdnadshavare inte får gehör för dina synpunkter,
Kontakta:
Rektor/Skolchef frans.l@mockasinen.se Tel: 08-744 13 67

Klagomål skall skriftligen lämnas på klagomål blankett som du når här nedanför.
Vill du vara anonym lämna du rutan för personuppgifter blankt.
Hanteringen ges från 24tim till 2 veckor för återkopplingen